تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو

0 762

تاثیر در محبوبیت سایتتان


تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد. در سئو کلاه سفید استفاده از سوشیال ها از راهبردهای اساسی می باشد. شبکه های اجتماعی در حال حاضر بیش از پیش دارای اهمیت بوده و این قابلیت را دارند که به طور غیرمستقیم رتبه بندی سایت اثر داشته باشند. هر حرکتی در شبکه های اجتماعی در واقع به مفهوم یک سیگنال و یک نشانه میباشد.

 تمامی رفتار و عملکرد افراد مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاشتن، پین کردن، ریتوییت ها و … یک سیگنال  در این شبکه ها محسوب می شوند. کلیه فعالیت ها ی ذکر شده در شبکه های اجتماعی بر روی رتبه بندی وبسایت ها تاثیر گذاشته و در حقیقت به یکی از فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها تبدیل شده است. توجه به تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو از سال 2011 زمانی که الگوریتم پاندا از سمت گوگل راه اندازی شد، اتفاق افتاد.

از آن زمان بود که کارشناسان آزمایشات مختلفی درباره تاثیرات سیگنال های اجتماعی بر روی رتبه وب سایت انجام دادند. آنچه می توان با اطمینان گفت این است که سیگنال های اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر  محبوبیب سایت اثر گذارند. هدف اصلی همه موتورهای جستجو این است که به کاربرانشان پاسخ های باکیفیتی در مورد درخواست های جستجوی خود ارائه دهند. از آنجا که وبمسترها کاملا تیزهوش هستند، آنها استراتژی های موثری را برای بهینه سازی و ارتقاء هر وب سایت به رتبه های بالا تدوین کرده اند


 سیگنال اجتماعی یا همان Signal Social چیست


سیگنال اجتماعی در حقیقت واکنشی آشکار از سمت هر کاربر در شبکه های اجتماعی میباشد. موتورهای جستجو مانند گوگل از سیگنالهای اجتماعی برای تعیین کیفیت وب سایت ها و مفید بودن آنها استفاده مینمایند. کاربران نظرات خود را همواره با لایک کردن، اشتراک گذاری محتوا، نظرات، پیوندها، انجمن های موضوعی، بحث و بررسی در وب سایت یا محصول شرکت نشان میدهند.


چه ارتباطی بین سوشیال سیگنال و سئو وجود دارد


هدف اصلی گوگل ارائه ی مطلب با کیفیت برای کاربران میباشد. موتورهای جستجو می توانند کیفیت یک URL را برطبق تعداد بازدید از یک سایت ارزیابی نماید. افزایش سوشیال سیگنال نشان دهنده ی اقتدار دامنه و نشان دادن کیفیت URL و جذاب بودن محتوای داخل آن از سمت کاربر است.  تمامی موارد گفته شده بهصورت مستقیم تاثیر خود را روی سئو می گذارد. هر چه پست هایی که برای شرکت و یا مجموعه کاری خودتان ایجاد کرده اید با تعداد زیادی اشتراک گذاری داشته باشد، اثر بیشتری بر رتبه بندی گوگل میگذارد.  ترافیک شبکه های اجتماعی قبل از وارد شدن به وب سایت مربوطه از طریق لینک های قرار گرفته در پست های به اشتراک گذاشته شده ارزیابی می شود. این اشتراک گذاری بالا همچنین به کاهش انتقال غیرضروری و کاهش بانس ریت کمک می کند. تعداد افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند و تعداد دفعاتی که نام تجاری یا پیوند سایت شما در توییتر قرار گرفته است، مثال های دیگری برای این مفهوم میباشد.


 آیا روشی برای افزایش سیگنال اجتماعی وجود دارد


به کمک تکنیک هایی که در ادامه میگوییم میتوانید نرخ سیگنال اجتماعی را افزایش داده و برای کسب رتبه بهتر کمک کنید،

  1.  ازسیگنال های دریافت شده اجتماعی غافل نشوید.
  2. آنها را تجزیه و تحلیل نمایید مانند اینکه چه نشریاتی دارای بیشترین پاسخ بوده اند ویا محصوالتی که کاربران فروشگاه شما به آن اشاره می کنند.
  3.     ازافزونه اشتراک گذاری محتوا را استفاده نمایید. هر کلیک بر روی دکمه “اشتراک” نه تنها تعداد خوانندگان شما را افزایش می دهد بلکه موتورهای جستجو را علامت گذاری می کند که وب سایت شما مورد توجه کاربران میباشد.
  4.    میتوانید برای به اشتراک گذاشتن پست هایتان پاداشی نیز تعیین کنید. به کمک ابزار Analytics Google ،میتوانید گزارش های آماری تولید نمایید.
  5.     این کار برای شما این امکان را فراهم خواهد آورد که چه شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مؤثر تر میباشند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره و آنالیز رایگان

 

02128421818

 

09037881028

 

ارتباط در واتس اپ سئوشید مشاوره رایگان در واتس اپ

 

فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره

مشاوره رایگان