سئو سایت چیست

0 2,537

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش راه های کسب درآمد از طریق فضای مجازی، بسیاری از صاحبان مشاغل برای رونق دادن به حوزه کاری خود، از طریق تبلیغات در گوگل فروش خود را دوچندان می کنند. هرچه زمان به جلو می رود، تقاضا برای سئو سایت بیشتر و آشنایی مردم با این حوزه از تبلیغات بیشتر می شود. در این مقاله سعی داریم به خلاصه ای از مفاهیم سئو بپردازیم.

SEO : Search Engine Optimization


سئو ( SEO ) کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا بهتر بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم های گوگل است. به طور خلاصه، افزایش رتبه وسایت شما در لیست نتایج موتور جستجو. این افزایش رتبه در کلمات کلیدی هدف است. چند سالی است که الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و بسیار هوشمند تر از قبل، محتوای سایت های مختلف را بررسی می کند. بهینه سازی برای موتورهای جستجو، در سال 2004 توسط وب مستران گوگل، شکل گرفت. این فرایند شامل کلیه قوانین و الگوهایی است که در جهت بهبود عملکرد سایت از داخل و خارج انجام می شود. با سئو سایت می توانید در بسیاری از کلمات کلیدی رتبه های برتر داشته باشید و سایت خود را در معرض نمایش ملیون ها کاربر قرار دهید. چندسالی است که دنیای بازاریابی دیجیتال دستخوش تغییرات زیادی شده است و با کسب جایگاه برتر در کلماتی که مربوط به حوزه کاری شما هستند، سود خالص زیادی از این طریق بدست می آورید.

کلمه کلیدی چیست


کلمات کلیدی، کلمات هدفی هستند که کاربران در دنیای نت، برای رفع نیازشان در موتورهای جستجو سرچ می کنند. کلماتی که رقابت بالایی در گوگل دارند. سئوکار قادر است تا با شناسایی این کلمات هدف، سئو سایت شما را شروع کرده و از این طریق ترافیک زیادی وارد وبسایت شما کند. در سال های پیش، الگوریتم های گوگل در برابر سایت های اسپم، توانایی کاملی نداشتند و سایت هایی که با روش های سیاه به جایگاه برتر دست می یافتند، جریمه نمی کرد. امروزه این سایت های اسپم، توسط گوگل شناسایی شده و خیلی سخت می توانند در SERP رتبه خوبی بگیرند.

الگوریتم های گوگل


هدف از پیدایش الگوریتم های مختلف گوگل برای این بود که کاربران دسترسی راحت تر و سریع تری به حجم انبوهی از اطلاعات در SERP داشته باشند. می توان گفت مغز هوشمند گوگل از این الگوریتم ها تشکیل شده است، طوریکه بهترین نتایج را در سریع ترین زمان ممکن ارائه می کند. اگر این الگوریتم ها وجود نداشتند، با جستجوی کاربران لیستی از سایت های غیر مرتبط و بی معنی به نمایش در می آمدند، این باعث می شد در رفتار کاربر هرج و مرج به وجود بیاید و به هدف اصلی خود در گوگل دسترسی نداشته باشد. مهم ترین رمز موفقیت در کسب جایگاه برتر در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو، اهمیت دادن به این الگوریتم هاست. در ادامه به هریک از آن ها خواهیم پرداخت :

الگوریتم پاندا (Panda Algorithm)



 بیشتر تمرکز الگوریتم قدیمی پاندا روی سایت های بی کیفیت است. این الگوریتم برای شناسایی سایت هایی است که محتوای کپی در سایت خود منتشر می کنند. این مورد باعث افت شدید در رتبه بندی خواهد شد. گاهی اوقات این سایت ها توسط گوگل جریمه خواهند شد و از لیست نتایج حذف می شوند. سایت هایی که محتوای یونیک و به روز تولید می کنند، بهتر از سایت هایی هستند که صرفا برای پرکردن سایت خود از دیگران کپی می کنند. همچنین این الگوریتم بر حجم محتواهای تولیدی نیز تمرکز دارد و برای سایت هایی که محتواهای بلند ایجاد می کنند، کیفیت بالاتری در نظر می گیرد. برای الگوریتم پاندا، دو مورد زیر بسیار حساس و ضروری می باشد:

  1. سایت هایی که برای لینک دادن به سایت های دیگر تاسیس شده اند.
  2. سایت هایی که شامل محتواهای کوتاه هستند.

الگوریتم پنگوئن



کیفیت لینک های گرفته شده از دامنه های مختلف برای یک سایت از طریق این الگوریتم سنجیده می گردند. سایت هایی هستند که از طریق روش کلاه سیاه به فرایند link building می پردازند. این الگوریتم با سایتهایی که از طریق خریدلینک اقدام به کسب رتبه می کنند، مقابله می کند. معمولا نمره اسپم این سایت ها بالا بوده و پس از مدتی توسط گوگل پنالتی خواهند شد. اسپم شدن خیلی سریع اتفاق می افتد، چراکه این الگوریتم لحظه ای تمامی لینک های خارجی سایت های مختلف را چک می کند.  مهم ترین موارد سنجش سایت ها توسط این الگوریتم شامل زیر است:

  1. خریدن بک لینک از سایت هایی اسپم یا بی کیفیت از جهت سئوخارجی
  2. گرفتن لینک از سایت هایی که کاملا با حوزه کاری مربوطه بی مرتبط است
  3. لینک هایی که در آن ها تعداد زیادی کلمه کلیدی به کار رفته است.

الگوریتم ونیز


 سنجش سایت ها از منظر موقعیت جغرافیایی توسط الگوریتم ونیز انجام می شود.  در local seo یا سئو محلی این الگوریتم نقس بسیار بالایی در رتبه بندی سایت خواهد داشت.  

الگوریتم فرش نس (Freshness Algorithm)


این الگوریتم بیشتر روی جدید و به روز بودن محتوای سایت تمرکز می کند. طبق این الگوریتم، محتواهایی که طبق آپدیت ریت منظم در سایت منتشر می شوند، تاثیر خوبی در رتبه بندی خواهند داشت.  

الگوریتم دزد دریایی


از الگوریتم های جدید گوگل در این سالهاست که برای شناسایی محتواهای تکراری به وجود آمده است. ممکن است در بیشتر صفحات یک سایت محتواهای شبیه بهم به کار رفته باشد، این گونه سایت ها نمره اسپم بالایی از این الگوریتم دریافت می کنند.

الگوریتم کبوتر


توجه به نقشه گوگل، اهمیت بالایی داشته و شناسایی میزان توجه سایت های مختلف به این مورد توسط این الگوریتم ارزیابی خواهد شد. در نتایج محلی تاثیر این الگوریتم بسیار چشم گیر است.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm)



یکی از حساس ترین الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار است، این الگوریتم با  صورت لحظه ای با سرعت بسیار بالا تمامی کلمات کلیدی به همراه مترادف های آن ها را شناسایی می کند. ممکن است برای برخی از صفحات یک سایت کلمات کلیدی زیادی در نظر گرفته باشند، اما محتوای درستی برای ارائه به کاربر ندارند، این گونه سایت ها توسط این الگوریتم اسپم شناسایی خواهند شد. گوگل دوست دارد، نزدیک ترین نتایج را از طریق جستجوهای انجام شده توسط کاربران نمایش دهد.

الگوریتم موبایل گدون


همانطور که می دانید، بیشتر جستجوهای گوگل توسط گوشی انجام می شود. برای همین سایت هایی که در گوشی مورد رضایت کاربران هستند، امتیاز بالاتری از این الگوریتم دریافت می کنند. سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوشی از اولویت های مهم الگوریتم موبایل گدون است. با بهبود موارد مربوط به AMP سرعت سایت در گوشی بهینه تر خواهد شد. همچنین برای چک کردن موبایل فرندلی ابزارهای مختلفی توسط وبمستران گوگل طراحی شده است.

الگوریتم Payday Loan


برخی از سایت ها برای قمار احداث می شوند، برای مثال می توان به اکثر سایت های شرط بندی اشاره کرد. این الگوریتم به شدت با این گونه سایت ها مقابله می کند و نمره اسم بالایی برای آن ها در نظر خواهد گرفت. اکثر این سایت ها با روش های کلاه سیاه سئو می کنند.

الگوریتم موش کور


برخی از سایت ها ممکن است در سئو محلی فعالیت خوبی داشته باشند، اما به دلایلی رتبه خوبی در گوگل نداشته باشند. الگوریتم موش کور به آن ها در این زمینه کمک می کند تا به خوبی به کاربران محلی خود دسترسی پیدا کنند.

الگوریتم رنک برین (Rank Brain Algorithm)



این الگوریتم دو مورد مهم زیر را بررسی خواهد کرد:

  1. شناسایی مفهوم کلیدی برخی عبارات جستجو شده

این الگوریتم بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده است. معمولا داده های زیادی را به فاکتورهای قابل درک برای کامپیوتر تبدیل می کند. برخی از عبارات بلند سرچ شده ممکن است برای موتور جستجو قابل درک نباشد، در این جاست که الگوریتم رنک برین شروع به حدس درباره مفهوم آن کلمه یا کلمات شبیه با آن می کند. بر این اساس سایت های مختلف را بر اساس محتوایی که دارند، لیست می کند.

2. بررسی رفتار کاربر پس از لیست نتایج

پس از آن که لیستی از نتایج برای کاربر از طریق جستجوی عبارتی که مد نظرش بود، نمایش داده می شود، الگوریتم رنک برین میزان رضایت کاربر را از این نتایج ارزیابی می کند. این میزان رضایت به الگوریتم رنک برین کمک می کند تا درک بهتر و درست تری از مفهومی که کاربر داشته است، پیدا کند. این الگوریتم از طریق زمان حضور کاربر در هریک از سایت ها، میزان رضایت مندی او را به خوبی می فهمد و از این طریق برای هر سایتی جایگاهی در نظر خواهد گرفت.

الگوریتم مدیک (Medic Algorithm)


یکی دیگر از الگوریتم های جدید گوگل، مدیک است. در بعضی از سایت ها ممکن است اطلاعات اشتباهی از حوزه پزشکی منتشر شده باشد. این الگوریتم برای جلوگیری از این اشتباهات به وجود آمده است. الگوریتم مدیک برای تمامی کشورهای دنیا طراحی شده است و از همه زبان ها پشتیبانی کرده است.

الگوریتم برت (Bert Algorithm)


این الگوریتم بسیار شبیه به الگوریتم رنک برین است. الگوریتم برت، زبان محاوره ای را به جای زبان ادبی برگزیده است. گوگل با استفاده از این الگوریتم قسمت های کوچک زبان محاوره ای را درک می کند. برای مثال قادر است حروف اضافی را نیز مانند یک انسان بفهمد. برای این الگوریتم از هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی استفاده شده است.

الگوریتم Google Dance



یکی از الگوریتم های هوشمند گوگل می باشد. این الگوریتم معمولا در طی بازه زمانی معین ممکن است رتبه های مختلفی برای یک صفحه از سایت در نظر بگیرد. بدین گونه است که ابتدا رتبه بسیار بالایی به آن صفحه می دهد و سپس رتبه های پایین تری برای آن در نظر می گیرد. بعد از ثابت شدن در رتبه ای پیداست که کار این الگوریتم تمام می شود.

الگوریتم Google Sandbox


همه سایت ها بتدا در سند باکس قرار می گیرند، بدین گونه که در بسیاری از کلمات رتبه هایی می گیرند که متناسب با کیفیت آن ها نیست. بعد از اینکه گوگل به سایت اطمینان کافی پیدا کرد، آن را از سندباکس خود خارج می کند.

الگوریتم Mobile First Index


به دلیل توجه زیادی که کاربران به نتایج جستجوهای انجام شده در گوشی دارند، گوگل می خواهد سایت مربوطه با نسخه موبایل تطابق زیادی داشته باشد. تمرکز گوگل روی کیفیت سایت در گوشی بیشتر از دسکتاپ خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره و آنالیز رایگان

 

09037881028

 

09190030490

 

مشاوره در واتس اپارتباط در واتس اپ سئوشید

 

فرم درخواست مشاوره فرم درخواست مشاوره

مشاوره رایگان