سوشیال نتورک چیست

0 47

سوشیال نتورک یا همان شبکه‌ های اجتماعی به جزئی جداناپذیر از زندگی‌ تمامی افراد تبدیل شده‌ اند. افراد از شبکه های اجتماعی برای اهداف گوناگونی استفاده می کنند. عده ای برای توسعه ی کسب و کار و درآمدزایی در سوشیال سیگنال سئوشید فعالیت می کنند و عده ای دیگر هم صرفا برای سرگرمی و ارتباط با دوستان و آشنایان خود از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند. این شبکه های اجتماعی افراد را قادر ساخته‌ است تا در هر جای دنیا که هستند با یکدیگر اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند. این اطلاعات  می ‌تواند شامل تصویر، فیلم، وبلاگ، فایل و … باشد. در این بین اصطلاح دیگری که زیاد به گوش می خورد، سوشیال مدیا چیست و چه فرقی با سوشیال نتورک دارد موضوعی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم:


سوشیال مدیا چیست


همانگونه که در تعریف سوشیال نتورک گفتیم، شبکه های اجتماعی ابزارهایی هستند در بستر فضای مجازی به کمک آن ها می توان یک سری اطلاعات را با افراد مختلف در هر کجای دنیا به اشتراک گذاشت. ارتباطات در شکه های اجتماعی به صورت دو طرفه می باشد، اما سوشیال مدیاها یک کانال ارتباطی یک طرفه می باشند. رادیو و تلویزیون نمونه هایی از سوشیال مدیا هستند. در یک تعریف کلی سوشیال سیکنال یک سیستم و ابزار برای انتقال اطلاعات به دیگر افراد است.

راه برقرای ارتباط در سوشیال مدیا و سوشیال نتورک نیز با یکدیگر متفاوت است. افراد به وسیله ی سوشیال مدیا تنها قادر می باشند تا سخنرانی کرده و یا اینکه محتوایی را که تولید نموده اند، پست کنند و منتظر مخاطبانی برای سخنرانی و یا محتوای خود باشند، اما در سوشیال نتورک افراد هم باید انتقال دهنده اطلاعات باشند و هم دریافت کننده زیرا در غیر این صورت، موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد. یکی دیگر از تفاوت ‌های سوشیال مدیا و سوشیال نتورک، هدف آن هاست. هدف سوشیال نتورک ها، ایجاد ارتباط با دیگر افراد است، اما هدف سوشیال مدیا، صرفا منتقل نمودن یک پیامی به افراد دیگر است.  


سوشال مدیا یا سوشیال نتورک


با وجود تمامی تفاوت هایی که میان این دو وجود دارد باید بگوییم که اگر از آن ها به درستی استفاده کنیم و برای هریک استراتژی مناسبی داشته باشیم می توانیم از هردوی آن ها برای توسعه و رونق کسب و کار استفاده نماییم، بنابراین بهتر است که حتما در ابتدای استفاده از هر کدام از آن‌ها، استراتژی خود را مشخص کرده و طبق آن پیش بروید تا تاثیر آن‌ها را روی کار خود ببینید. .

مقایسه انواع شبکه های اجتماعی با یکدیگر


امروزه شبکه های اجتماعی گوناگونی وجود دارند که از بین تمامی آن ها فیس بوک، تلگرام، لینکدین، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس و پینترست در صدر شبکه های اجتماعی از نظر تعداد کاربر قرار دارند. این شبکه های اجتماعی به علت آنکه کاربران فعال بسیاری دارند برای فعالیت هایی همچون تبلیغات و بازاریابی و برندینگ مکان بسیار مناسبی هستند. خرید سوشیال سیگنال با بهترین قیمت، در بین ایرانی ها شبکه های جتماعی تلگرام و اینستاگرام از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. طبق آمارهای به دست آمده حدود 24 میلیون کربر ایرانی در تلگرام فعالیت می کنند و اینستاگرام نیز بین 12 تا 14 میلیون کاربر ایرانی دارد. پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی داخلی هم شامل مواردی همچون فیس نما، هم میهن، کلوب، افسران و فارس توییتر می باشد.

برای فعالیت در شبکه های اجتماعی با هدف رونق و توسعه ی کسب و کار قبل از هرچیز باید به این مورد توجه داشت که فعالیت در کدام شبکه مناسب تر است؟ به عنوان مثال افرادی که در حوزه ی فروش آنلاین فعالیت دارند می توانند از اینستاگرام برای عرضه و ارائه ی محصولات خود استفاده کنند و شبکه های اجتماعی دیگر برای این کار چندان ناسب نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره و آنالیز رایگان

 

02128421818

 

09037881028

 

ارتباط در واتس اپ سئوشید مشاوره رایگان در واتس اپ

 

فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره

مشاوره رایگان